0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

GMC ACADIA

GMC ACADIA

Подробная хар-ка ДжиЭмСи Acadia в цифрах, среди наиболее важных на которые чаще всего обращают внимание это — цена в рублях на момент появления в автосалонах и расход топлива в различных условиях: по городу трассе или смешанный, а так же масса полная и снаряженная. Еще немаловажными являются габариты и объем багажника дорожный просвет максимальная скорость разгон до 100 км в секндах или время затраченое на преодоление 402 метров. Коробка передач автомат, механическая; привод задний передний или полный, а может вообще переключаемый

Основные показатели GMC Acadia 2007 кроссовер характеристика ДжиЭмСи Acadia

Прожорливый двигатель с объемом 3564 кубических сантиметров придаст уверенности на дороге, а звук тому подтверждение.

Привод что требует особых навыков вождения и привыкания в случае вождения с приводом другого типа. За столь малую цену автомобили относятся к бюджетным так как вы получаете просто автомобиль чтобы ездить и только, но в некоторых случаях это единственная цель без прекрас. Для передвижения по городу большего и не нужно. Пожалуй слоганом для такого транспортного средства не подходит «Скупой платит дважды».

Существуют другие названия или опечатки:

Позиционирование

Это второе поколение модели Zafira, представленное в 2016 году, но главное, что это не просто вторая генерация модели, а практически новое авто, и сейчас я расскажу почему. Но для начала давайте выясним, что такое GMC сегодня. Уверен, эта информация многим будет полезной, так как не все знают, что концерн General Motors производит фактически наиболее популярные бренды в Америке. В их числе Chevrolet, GMC, Cadillac и Buick. На сегодняшний день по статусу GMC находится между Chevrolet и Cadillac. И не смотря на то, что этот автомобиль не называют «люксовой версией Шевроле», тем не менее, эго в линейке ставят немного выше. А еще его считают аналогом модели Chevrolet Traverse.

Но и здесь все не так просто. Дело в том, что во автором поколении Acadia довольно заметно уменьшилась в размерах, что в принципе не характерно для современного автопрома. Машина стала короче на 18 и ниже на 10 сантиметров. Правда и потеряла в весе она приличные 317 килограммов. Если раньше Traverse и Acadia действительно были практически идентичны, лишь незначительно отличаясь, то теперь, не смотря на общий мотор и платформу их даже сложно отнести к одному классу. Ведь эти родственные модели в первую очередь значительно отличаются по длине, а это почти 27 сантиметров. В Cadillac похожей моделью является новый кроссовер XT6, правда опять же с оговорками. Разница в ценах между похожими моделями брендов Chevrolet, GMC и Cadillac составит порядка 5-ти тысяч долларов в похожих комплектациях.

Если мы говорим о том, что этот автомобиль стал меньше в последнем поколении, то опять попадаем в необычную ситуацию. Не смотря на то, что он уменьшился по габаритам, по своему классу он остался как бы на прежнем уровне. Все дело в том, что учитывая современные тренды, американские автомобильные маркетологи решили, что таких «раздутых» габаритов, как это было раньше, больше не нужно, а лучше тот же полезный объем поместить в чуть меньшие размеры. Правда здесь пришлось пожертвовать возможностью размещать 8 человек, и теперь Acadia может быть только пяти-, шести – или семиместной, как у нас.

Тем не менее, согласно данным многочисленных рейтингов и конкурсов этот кроссовер называют лучшим семейным, а в 2017 году он получил престижную премию как самый безопасный кроссовер. Для того, чтобы нам легче было понимать габариты, его лучше всего сравнить с Toyota Land Cruiser 200. С длиной 4 м 92 см американец всего на пару сантиметров меньше японского внедорожника. А еще Acadia на 10 см длиннее KIA Sorento последнего поколения. Правда визуально американский автомобиль кажется значительно меньше, чем Land Cruiser 200, особенно по ширине и высоте.

Acura MDX 2014

Первая Acura MDX появилась еще в 2000 г. Второе поколение этого семиместного японского кроссовера вышло в свет в 2007 г. В 2009 автомобиль подвергся небольшому рестайлингу. А вот в 2013 году, на автосалоне в Нью-Йорке, появилась обновленная роскошная Acura MDX 3 поколения: на выбор полноприводная и переднеприводная версии, удлиненная платформа, покатая крыша, богатый и изысканный салон, отличная плавность хода, экономичный двигатель, прекрасная шумоизоляция.

Acura MDX 2014 имеет меньшие размеры, чем GMC Acadia: длина – 4817 мм, высота – 1717 мм, ширина – 1960 мм, а колесная база – 2820 мм. Acura MDX 2014 – также семиместный кроссовер, посадка у новой модели и во 2 и в 3 рядах удобная, да и места стало достаточно, как и в GMC Acadia. Но в Acura MDX 2014 есть функция, способная сдвигать сидения второго ряда вперед, для удобства посадки. Передняя консоль очень удобная: с двумя сенсорными дисплеями и минимумом кнопок, а багажное отделение даже имеет второе дно.

Acura MDX 2014 также агрегатируется единственным двигателем 3.5 л мощностью 290 лошадиных сил с 6-ступенчатой АКПП, зато двигатель очень мощный и выносливый, с деактивацией половины цилиндров и непосредственным впрыском. При этом переднеприводная версия топлива расходует в смешанном цикле около 10 л, а в городе около 12 л, а полноприводная – 11/13 л соответственно. Цена на Acura MDX 2014 начинается от $42 290 (в США, конечно, поскольку официально в России линейка Акура также не продается).

Читать еще:  Видео краш- тестов Chrysler Voyager

GMC attempts to remove the invisibility cloak wrapped around the 2020 Acadia, a midsize three-row crossover SUV struggling to overcome an identity crisis.

Long story short, as a friend of mine likes to say, GMC screwed up. This is just my opinion, of course, but when GMC redesigned the Acadia for the 2017 model year, the SUV shrank in size and switched to a softer look in order to plug a huge hole in the Buick-GMC SUV lineup.

Fast-forward to 2020, and GMC may have decided this move was a bad idea. As part of a refresh, the new Acadia adopts bolder styling and adds a new AT4 trim level with greater off-roading capability. Additional changes include the availability of a new turbocharged four-cylinder engine, a new nine-speed automatic transmission, and new and updated technology.

These revisions do help the Acadia to better stand out in what is now an ocean of midsize SUVs, from Hyundai to Kia and Honda to Toyota, and everything in between, but it’s up to GMC to make people aware of this fundamentally good, but oh-so-vanilla SUV. And the company must also address the Acadia’s questionable value.

Look and Feel

Positioned as a premium brand alongside its Buick sibling, GMCs are supposed to be nicer than Chevys but not as nice as Cadillacs. Of course, this is nothing but marketing mumbo-jumbo. You can spec a Chevrolet Blazer or Traverse beyond the $50,000 mark, and the GMC Acadia is built on the same platform, uses the same powertrains, and is assembled in the same Spring Hill, Tennessee factory as the Cadillac XT5.

In any case, if you’re looking for a “professional grade” SUV, the 2020 Acadia comes in SL, SLE, SLT, new rugged AT4, and luxurious Denali trim levels. My test vehicle was the Acadia Denali, equipped with optional all-wheel drive, dipped in lovely extra-cost Satin Steel Metallic paint, and featuring the optional Technology Package. The window sticker read $52,385, including $1,195 for destination charges.

This year’s design changes are most noticeable in front, where the SUV’s flat, blunt face adopts squared-off headlights and a boxier grille with more intricate detailing. This is what a GMC is supposed to look like, and the Denali’s brightwork properly conveys the Acadia’s upscale aspirations.

Changes to the cabin are not as obvious. Aside from new electronic transmission shift switches located beneath the climate controls, a redesigned center console, and real open-pore wood trim for Denali models, it’s the same as it was before.

As is true of the Acadia’s competitors, the cabin contains a mix of soft surfaces and hard plastic panels. Controls are laid out in a logical fashion, and it’s easy to find, reference, and use what you’re seeking. However, in the Acadia Denali, aside from the leather upholstery and wood trim, there is nothing aside from some contrast stitching and bronze-tinted plastic metallic accents to establish the SUV as a premium choice.

Performance

GMC offers three different engines in the Acadia. Lower trims have a 193-horsepower 2.5-liter four-cylinder engine. Choose the Acadia SLT, and a new turbocharged 2.0-liter four-cylinder is standard, providing 230 hp and 258 pound-feet of torque. GMC Acadia AT4 and Denali variants ditch the turbo and include a 310-hp 3.6-liter V6 engine, which is available in most other Acadias.

All three powerplants are paired with a new nine-speed automatic transmission for 2020, and every Acadia is offered with front-wheel drive (FWD) or all-wheel drive (AWD) except for the ostensibly off-road-focused Acadia AT4, which has an exclusive dual-clutch AWD system as standard equipment. The AT4 also has all-terrain tires and a blacked-out exterior appearance to underscore its rugged personality.

I think the naturally aspirated V6 and nine-speed automatic make a terrific powertrain combination, supplying smooth, refined, effortless power and offering up to 4,000 pounds of towing capacity. You can run a Denali AWD in FWD mode to conserve fuel, but torque steer is a frequent byproduct of such action.

My test vehicle’s powertrain included automatic engine stop/start and an engine cylinder deactivation system, each designed to improve fuel economy. The EPA rating for the test vehicle is 21 mpg in combined driving, and I averaged 20.1 mpg running the SUV primarily in FWD mode.

GMC has finely tuned the Acadia’s ride and handling qualities to the point where the steering, suspension, and brakes behave exactly as you want them to at all times. The good thing about this approach is that the Acadia draws no scorn from its driver. The bad thing, though, is that this SUV is utterly forgettable in terms of its driving character.

Form and Function

Depending on the trim level and configuration, the 2020 GMC Acadia seats five, six, or seven passengers. Denali trim provides 6-passenger seating thanks to standard second-row captain’s chairs, but you can choose a bench seat as a no-cost option.

Up front, wide and supportive 10-way power-adjustable front seats with heating and ventilation ensure comfort within the leather-lined Denali’s cabin. They’re perfect for road trips, as I discovered last year when my family rented a 2019 Acadia SLT for a western-U.S. national park vacation.

My test vehicle had heated second-row captain’s chairs with similar levels of comfort, and rear passengers enjoy air conditioning vents, USB ports, and a household-style power outlet.

Though modern Acadias are smaller inside than the original recipe versions, the third-row seat is roomier than you might expect, especially if occupants in the second row are willing to slide their seats forward a bit. However, the distance between the seat and the back of the SUV isn’t generous, a worrisome factor in a rear-impact collision.

Interior storage space improves for 2020, thanks to the Acadia’s new electronic transmission controls and reconfigured center console with a tray underneath the “bridge” that connects it to the dashboard.

Cargo volume measures just 12.1 cubic feet behind the third-row seat, and to use it, you’ll need to stack stuff vertically to the roof. Nobody does that. Therefore, know that you can carry two extra people or some cargo, but not both at the same time.

Читать еще:  Краш-тест 2017 Fiat 500X

Fold the third-row seat down, open the liftgate, and the Acadia’s cargo hold is generous at 41.7 cubic feet. Again, speaking from first-hand family road-trip experience, this is plenty of room for such activities. Maximum cargo volume with the second-row seats folded down measures 79 cubic feet, about average for the segment.

Tech Level

Every 2020 GMC Acadia includes the infotainment features people want most. We’re talking Bluetooth connectivity, Apple CarPlay, Android Auto, and GMC Connected Services including a 4G LTE WiFi hotspot. This year, versions with an 8-inch touchscreen boast a higher resolution display, a simplified user experience, and improved voice recognition.

Equipped with navigation and a decent-sounding Bose premium sound system, our test vehicle’s voice-recognition technology passed most of our test prompts without issue, though sometimes it took more than one attempt to obtain the desired action or result.

In terms of system operation, the Acadia’s infotainment system is remarkably simple to understand and use, and anyone with a smartphone will be able to figure out how it works without opening the owner’s manual.

Additional technology upgrades for 2020 include new USB-C connection and charging ports (in addition to USB-A), a more powerful (and optional) wireless charging pad, a high-definition surround-view camera, and a rear camera mirror. The rear camera mirror uses a video feed to show the driver what’s behind the Acadia, providing an unobstructed wide-angle view that is especially helpful when the cargo area is packed with road-trip provisions.

Safety

GMC needs to step up this SUV’s safety game. While the 2020 Acadia comes standard with several helpful features, it is quickly falling behind in terms of customer access to advanced driving assistance systems (ADAS).

Standard equipment includes a rear-seat reminder system and Teen Driver technology, each designed to improve the safety of children at various stages of their lives. Standard GMC Connected Services includes automatic collision notification and SOS emergency calling, among other features, but the free trial period is quite short.

As far as ADAS safety features, GMC equips the base Acadia SL and up with a standard blind-spot warning and rear cross-traffic warning system. This is good because studies show these are the safety technologies people are most likely to find useful.

However, if you want forward collision warning and low-speed automatic emergency braking, which are most effective at preventing accidents and reducing collision forces, you must upgrade to SLT or AT4 trim at a minimum.

Even here, these features cost extra, part of a Driver Alert Package that also equips the SUV with lane-departure warning and lane-keeping assistance, pedestrian braking, parking sensors, automatic high-beam headlights, and a head-up display. GMC offers an enhanced automatic emergency braking system that operates at speeds greater than 50 mph, but inexplicably, this is exclusive to the pricey GMC Acadia Denali.

In crash tests, the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) gives the 2020 Acadia 5-star ratings in most assessments, plus a 4-star rollover resistance rating. The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) offers incomplete data for the Acadia; the SUV hasn’t been tested for headlight performance or for small overlap frontal-impact protection for the front passenger. In other tests, the IIHS gives the SUV high marks.

Cost-Effectiveness

Attractive, comfortable for up to five people, roomy in terms of cargo space, dynamically agreeable, equipped with idiot-proof infotainment technology, and safe based on the crash-testing conducted to date, the 2020 GMC Acadia appears to be an appealing midsize SUV.

What’s missing here, aside from a discernable driving character, is value.

In addition to its stinginess with driving assistance and collision avoidance technologies, GMC doesn’t come close to matching the free trial periods to its connected services offering that some other automakers do. Also, while GMC provides your first maintenance visit to the dealership at no charge, this doesn’t compare to other automakers who offer a similar benefit. Plus, unless you want flat white paint, every exterior color costs extra money. And if you want a sparkly white paint job, you’re going to spend more than a grand for it.

These factors, combined with interior quality that doesn’t quite meet expectations at an MSRP of over $50,000, reek of nickel-and-dime approach to the Acadia. But GMC almost always offers big discounts on this SUV, no doubt subsidized by this premium brand’s approach to charging extra for everything.

If GMC wants the Acadia to grab attention and sell in greater numbers, solving the value equation is likely the fastest and easiest path to success until the SUV’s next redesign arrives.

Краш-тесты ADAC Cybex 2020 | оценка GUT у всех автокресел, участвовавших в тестах!

В мае 2020 года все 5 автокресел от Cybex получили оценку GUT, в очередной раз доказав свое лидерство в разработке безопасных детских автокресел

Более 50 лет назад ADAC опубликовал свой первый тест детских автокресел в журнале ADAC Motorwelt. Это было началом успешной серии тестов, которая, благодаря по своим строгим правилам зарекомендовала себя как знак качества среди потребителей на международном уровне. Получить хорошую оценку в тестах ADAC стремятся все производители детских автомобильных кресел.

Немецкий автомобильный клуб ADAC, тесты которого является на сегодняшний день самыми авторитетными и наиболее популярными во всем мире, протестировал в мае 2020 года 26 детских автокресел. Все модели Cybex и CBX, участвовавшие в тестах, получили оценку GUT и это, несомненно, очередной успех, который уже стал традицией.

В возрастной группе 2-3, для детей от 3 до 12 лет было протестирована три автокресла. Рассмотрим подробнее результаты каждого из них.

Автокресло Cybex Solution Z i-Fix

Это новая модификация детского автокресла Cybex Solution Z-fix соответствующая новому стандарту i-Size

Читать еще:  Краш- тест Nissan Murano (2004- 2007)

На момент написания статьи не поставляется в Россию, но мы ждем поступления в ближайшее время. Это самая совершенная модель на сегодняшний день из линейки Cybex Platinum, с креплением Isofix, премиальным дизайном, встроенной системой вентиляции, боковой защитой LSP и регулируемым по глубине подголовником. Обзор на модель Cybex Solution Z-fix, которая отличается только названием, также представлен на нашем сайте.

Cybex Solution Z-Fix в тестах ADAC 2020

Итоговая оценка Solution Z i-size — 1,9 балла, что соответствует оценке GUT и является на сегодняшний день самой высокой для всех существующих моделей автокресел группы 2-3.

Подробные оценки:
Безопасность — ХОРОШО
Эксплуатация — ХОРОШО
Эргономика — ХОРОШО
Содержание вредных веществ — ОТЛИЧНО
Уход — УДОВЛЕТВОРИТЕЛЬНО

Автокресла Cybex Solution B-Fix и CBX Yari

Бренд CBX — отдельная линейка от Cybex. По сути это одинаковые модели, выпускаемые под разными торговыми марками. Автокресло CBX Yari уже доступно для заказа. Модели получили практически одинаковые оценки ADAC Рассмотрим подробно результаты для модели Yari

Подробные оценки:
Безопасность — ХОРОШО
Эксплуатация — ХОРОШО
Эргономика — ХОРОШО
Содержание вредных веществ — ХОРОШО
Уход — ОТЛИЧНО

Автокресла Cybex Pallas B-Fix и CBX Xelo

Снова два одинаковых детских автокресла, отличающиеся названием. CBX Xelo доступно для заказа, Cybex B-Fix ожидаем в ближайшее время. Оценки в тестах практически одинаковые, приведем для примера тесты для Xelo

Подробные оценки:
Безопасность — ХОРОШО
Эксплуатация — ХОРОШО
Эргономика — ХОРОШО
Содержание вредных веществ — ОТЛИЧНО
Уход — ХОРОШО

Cybex в очередной раз доказывает, что в производстве качественных, удобных и безопасных детских автокресел является одним из мировых лидеров. Мы рады, что все кресла, участвовавшие в акции доказали свою безопасность. Причем независимо от того, какой продукт Вы выберете, недорогой CBX или премиальный Cybex — во всех креслах ребенок будет защищен и сможет путешествовать с комфортом.

Тесты ADAC 2020 Cybex на нашем канале YouTube русском языке

Купить детские автокресла Cybex можно в нашем розничном магазине детских автокресел Cybex в Москве или заказать с бесплатной доставкой по Москве или России. Любые интересующие вопросы можно задать нашим консультантам по телефонам 8-495-668-12-02 и 8-800-333-26-67

Зачем нужен краш-тест?

Многие, не зная сути подобного «мероприятия», могут отзываться о них нелестно и сомневаться, для чего это вообще нужно, ведь столько машин фактически отправляются на свалку. На самом же деле, так думать могут только люди, которые абсолютно ничего не понимают в автомобильном мире. Краш-тесты показывают, на что способен автомобиль в плане безопасности пассажиров. В него включены самые жесткие испытания, главным из которых является имитация самой страшной аварии.

Стоит отметить, что многие машины не выдерживают. А безответственные производители и дилеры их продают. Поэтому, как теперь вы понимаете, купить автомобиль легко, а вот разобраться, насколько он будет вас защищать во время поездки – это уже совсем другое дело. Не допустите того, чтобы вам продали некачественный автомобиль, который может «скрывать» опасность и быть ненадежным.

Vehicle ratings

IIHS tests evaluate two aspects of safety: crashworthiness — how well a vehicle protects its occupants in a crash — and crash avoidance and mitigation — technology that can prevent a crash or lessen its severity.

Start typing a make and/or model, and a list of choices will appear. You can specify a year too.

Award winners

Browse the safest vehicles

Current models

Search for a vehicle by size/type

About our tests

Learn how we conduct the tests that form the basis for our ratings.

How to buy a safe new or used vehicle

Buying a new or used vehicle? Learn how to compare car, minivan, pickup and SUV models on safety.

Looking for a safe vehicle for your teenage driver?

Consult our list of recommended used and new models for teens.

Rear crash prevention

We evaluate vehicles for rear crash prevention, a group of technologies that help drivers avoid colliding with other vehicles or fixed objects when traveling in reverse.

Other ways to compare

Compare loss information for hundreds of vehicles under six types of coverage for damage, injuries and theft.

We’ve computed the number of drivers killed in crashes per million registered vehicle years for more than 200 models.

End of main content

Broadcast-standard video, remote interviews and media info

An educational resource for students and teachers

Current and past issues of our newsletter

The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) is an independent, nonprofit scientific and educational organization dedicated to reducing deaths, injuries and property damage from motor vehicle crashes through research and evaluation and through education of consumers, policymakers and safety professionals.

The Highway Loss Data Institute (HLDI) shares and supports this mission through scientific studies of insurance data representing the human and economic losses resulting from the ownership and operation of different types of vehicles and by publishing insurance loss results by vehicle make and model.

©1996- , Insurance Institute for Highway Safety, Highway Loss Data Institute, 501(c)(3) organizations | Copyright information and privacy policy

«УАЗ Патриот»

Обновление «УАЗ Патриот» в 2017 году не обошло стороной показатели безопасности. Кузов больше не срывается с рамы, так как были добавлены еще две опорные точки крепления.

Подушка безопасности и ремень с преднатяжителем оберегают пассажира, позволяя отделаться синяками. Однако внесенные изменения, направленные на защиту водителя, оказались недостаточными, чтобы он мог почувствовать себя в безопасности.

Рама ломается непредсказуемо, уводя кресло вниз. Руль вылетает прямо в голову, ломая шею. Нижние части ног попадают под удар колеса, который с легкостью повреждает пол.

Что теперь

Трудно понять, что делать с этим отчетом. С одной стороны, эта статья вызывает некоторые реальные опасения, и трудно прочитать, что так много пациентов умерло при использовании нуплазида. С другой стороны, важно помнить, что пациенты, у которых развивается PDP, чрезвычайно больны и имеют высокий риск смертности, независимо от того, выбирают ли они нуплазид или нет.

Инвесторы должны будут решить для себя, будут ли они чувствовать себя комфортно, продолжая владеть акциями. В любом случае, я бы посоветовал им следить за этой историей, так как она продолжает развиваться.

Ссылка на основную публикацию
Статьи c упоминанием слов: